Dag 1

Ligger i sängen och skulle ha sovmorgon?!? Och när man väl får sova vaknar man klockan halv åtta och är jätte pigg... Men annars när klockan ringer då är man alltid trött, visst är de märkligt.

Vilket gäng man kommit till, alla är verkligen super trevliga och jätte snälla! Hit kan vi tänka oss att komma tillbaka både Tim (Burley Time Lord) och jag, vilket jag så klart hoppas att vi får!

Vi körde ut en sväng med honom först och sen körde vi på banan, i skånsk stormvind och han skötte sig super!
Jag insåg dock att mina hästar har nog gått i undertempo hela tiden.
För här kör vi i betydligt högre tempo, vilket också leder till att de har lättare att ta stöd på bettet.
Har redan fått med mig mycket och har då bara kört en gång, jag måste hålla mina händer mer stilla och inte följa med i rörelserna! Tempot, vara konsekvent i min drivning och tänka på vilken sida ja lägger pisken på!
Just pisken vet jag egentligen men det är ett typiskt sånt där "hemma-fel" som man kommer på sig själv med att "slarva" med.

Sedan körde vi ut en av Axels unghästar, han hade träning och vi körde en inkörnings häst som skulle hem.
Jätte kul och ännu mer lärorikt att få vara med och se de andra hästarna.

Nä nu ska ja dra på mig stall kläderna för det är mycket på schemat idag me.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0