Träna träna

Just nu ligger fokus på att få in Tim i ett "system" han ska va trygg och känna trygghet i allt vi gör! Jag försöker göra allt på samma sätt då är det mycket lättare o lära honom... De mesta fungerar faktiskt väldigt bra nu! Igår va Elsa här och red, han skjuter gärna ut höger bog och de har jag märkt även när ja kör... Så om en vecka kommer Samantha Equiteraputen och tittar på honom, skönt att få ett "kvitto" på hur kroppen är!

Valle kommer åka hem här i dagarna, vi har konstaterat att han är ingen körhäst, hur gärna vi än vill! Ibland får man ta tråkiga beslut men man kan inte kämpa hur mycket som helst och jag skulle inte känna mig trygg med att skicka ut barn eller mindre körkunniga med honom! Jag och Jossan reder ut honom men mer är det inte, han har en förkärlek för att gå på två ben... Tyvärr som sagt för det är en väldigt fin liten häst!

Imon blir det en tripp ner till Huseby med Tims dejt, Lady, hon ska åka tillbaka till Danmark vi får hoppas hon är dräktig... I så fall är det 100% dräktighet i år!
Vi möter Anna (Tims ägare) där, slipper hon köra hela vägen upp, vi får småbals leverans till Tim som är den ända som står inne hemma... Vin vin situation för oss båda!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0