Aktiv morgon

Idag va vi morgon pigga! 
Tilde kom hit vid nio och vid tolv va alla tre hästarna jobbade, stallet klart och lite annat små fix ordnat!!!
Jag tycker det är så skönt med sådan här dagar. När man hinner med mycket, utan att stressa och när man väl är klar har man ändå mycket tid över för annat!

Vi började med Aragon och Fortuna på banan, Aragon fick ett dressyr pass med Tilde, fokus på takt och bara böja i nacken utan några större krav, de håller på att lära känna varandra som bäst! Men jag tror att båda va lika nöjda när passet va slut, stundtals såg det riktigt bra ut, jätte kul!
Det är verkligen jätte kul att hjälpa Tilde för hon tar verkligen till sig av det man säger... 
Firtuna fick skritta med ryttare på ryggen! Inga som helst problem sa hon!

Wella fick komma ut på vägarna med selen, det är nog snart dax att koppla däcket bakom henne! Hon bryr sig inte det minsta om vad som händer med linorna... 
Däremot har hon börjat "grejja" med sin tunga igen, hon lägger den över bettet, det gjorde hon när vi började jobba med henne också! 
Men när vi bytte till remont grimma slutade hon... Trodde jag! 
För idag gjorde hon det igen! Men vi kom fram till att vi nog ska byta bett och se om det blir bättre... 

Nu är "snö-monstrena" ute och äter lunch! 
I eftermiddag kommer det en ensilage leverans... Så nu ska jag börja "varva" det med höet för att de sedan ska gå bara ensilage under dessa kalla månader.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0