Drivet

Ibland kan man fråga sig vad det är som driver en till att hålla på med de man gör! Jag kan nog "erkänna" att hade inte jag tävlat så hade jag nog inte haft hästar... 
Detta att ständigt bli bättre, utvecklas och hitta nya mål! Det är nog det som driver mig... 
Att bara mysa och ha en häst för att det är kul hade nog inte passat mig? Jag hade nog blivit "lat", nu när regnet står som spön i backen eller det är svinkallt så är det tävlingarna i sommar som motiverar mig till att träna... Annars är de både varmare och bekvämare att stanna kvar i soffan under filten!!!


Jag är en vinnarskalle ut i fingerspetsarna, jag har väldigt svårt att vara "nöjd"!!! 
På gott och ont, pressen på mig själv är väldigt stor (från mig själv) men det är också detta som gör att man utvecklas, att man vågar prova nya saker! 
Pratade lite med Tonnie en kväll i veckan och sa att jag trivdes så otroligt bra med deras tränings system och då svarar han, så klart du gör! 
För du tänker lika dant som oss när det gäller hästarna! 
Jag gillar det holländska systemet och sättet de behandlar hästarna på. Lätt och enkelt inget krångel... Hästarna ska vara trygga och acceptera de du ber om!!!

Men åter till motivation och drivkraft!!! För mig är det också viktigt att hela tiden ha del mål, hitta saker i vardagen som man ska uppnå, det kan vara enkla saker som att Aragon ska lära sig att stå still när man spänner för och hoppar upp, målet är på god väg att uppfyllas, då får man ha ett annat mål... 
De större målen just nu är rakhet och takt!!! Detta ska vara befäst till nästa träning i februari... 
Det största målet är att debutera MSV framåt höstkanten!!! 

Lite tankar så här en snöig och blåsig fredags morgon! Skickar med ännu en bild som motiverar och skänker glädje!!! 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag njuter och blir så lycklig av dessa bilder ni båda gav mej så mycke glädje.stor julkram från allman och mej.fortsätt njut av livet.

Svar: Tusen miljoner tack... Han är och förblir speciell!!! Men ja tror Aragon kan ersätta en del!!! Han är också speciell <3
Mickan

2013-12-10 @ 11:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0