Tid & motivation

Just nu känns det som tid och motivation är en stor brist vara i mitt liv...
Visst vill jag tävla till våren och för att kunna det vet jag att Alle behöver byggas upp!
Men den där sista gnistan för att göra de lilla extra finns liksom inte riktigt kan nog faktiskt inte påminna mig själv om att det någon gång känts så här tungt innan. Jag kan egentligen inte sätta fingret på vad och varför heller?!?
Mycket märkligt och jag hatar känslan...

Men men det är väl bara och bita ihop?!? Det vänder kanske när våren kommer, eller vad tror ni?!?
Jag trodde faktiskt att det skulle kännas bättre efter min Hollands tripp när man fick ladda batterierna men det blev nästan värre efter detta!
Man jobbar, äter, sover och sliter hemma. Vad är meningen med livet liksom, konstiga tankar. Vilket gnälligt inlägg det blev, men ibland får man väl vara gnällig också...

Tiden gör inte det hela lättare, det är inte särskilt ofta man känner, wow nu hann jag verkligen mycket!
Nu väntar jobb helg och jag ska försöka hinna ta Alle på lina idag, vilo-dag imon och Jossan rider på söndag!
Ska lägga ett fint litet paket åt henne i sadelkammaren hoppas hon blir super duper glad för det är hon värd!!!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Susanne Ankermark

Hej du, visst kan det kännas motigt ibland, det gör det för alla.... Åk i väg och träna för nån, det brukar vara vad jag behöver, för att bli på hugget igen! Försök att se nåt positivt i varje dag och varje träningspass, den inställningen hjälper! Kan jag så kan du ...... Kram och ha det så gott, det kommer en vår, och då måste du ju vara på hugget, och hästen i form! Susanne

2013-02-22 @ 12:11:49
Postat av: Efwa

Jag är också i en ordentlig svacka med träningen just nu. Jag verkar inte riktigt komma ur den heller.

Jag älskar att träna för tränare och det gör jag regelbundet men hemma.......det tar bara stopp. Hur bra är det om man ska komma någon stans?
Det beror nog på att här hemma slingrar sig alla fina körvägar in i skogen med löfte om mil medan stallvägarna där Venar just nu står kvar är såååå korta. Längtar till den riktiga våren eller tills han kan komma hem.

2013-02-22 @ 14:58:44
URL: http://www.venar.se
Postat av: Penna

För mig hjälper det att bita ihop en period, träna fast det är tungt att motivera sig. Låter kanske konstigt men efter några dagar går det automatiskt och rätt vad det är så ser man fram emot träningen. Byt ut ett eller ett par pass i veckan mot någon annan typ av träning. För mig hjälper det också att bläddra bakåt i träningsdagboken och tänka tillbaka på riktigt bra träningspass, känn känslan och använd det som motivation. Att ringa och prata med tränaren är också ett säkert kort. Kämpa på!

2013-02-22 @ 17:37:03
URL: http://pernillhaengstrom.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej

2013-03-15 @ 21:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0