Varför Holland?

Ja nu "äntligen" ska jag försöka besvara denna fråga...
Det hela började väl vid nyår 2005 då jag och Erika åkte ner till Holland för att hon skulle träna där nere och göra två internationella tävlingar! Jag följde med och vi fastnade väl båda två för landet, atmosfären och människorna!
Jag vet att hon sa när vi åkte hem att hon skulle tillbaka...

Så blev de oxå... Oktober 2005 flyttade jag, Erika och Kim ner till Holland!
Det var tre blyga, unga och "blonda" tjejer som flyttade ner.
Helt plötsligt skulle man klara allt själv, ja kommer så väl ihåg att vi oftast hade vilda diskussioner vems tur det var att prata på macken osv... Men vad jag är glad att jag gjorde detta, att jag vågade och chansade!
Så alla ni som funderar på att åka utomlands bara gör de! Det är så värt de... Alla minnen, språket, upplevelserna, kunskapen och framförallt alla underbara människor man lärt känna!
Jag och Kim jobbade hos Erika, Kim red och jag var med Erika på tävlingar. Sista tävlingen jag gjorde där nere var Amsterdam och det var "stort" och fint! Tänk vad mycket man får uppleva på grund av dessa fantastiska djur, hästarna!!! Jag var kvar tills i maj, så de blev inte riktigt ett år!
Men det är nog iaf en av de bästa delarna i mitt liv. Jag tror den vistelsen gjorde mig till den jag är idag. Den som vågar stå för sin egen åsikt och jag vet att jag klarar det mesta själv...
För det var man tvungen att göra där nere! Jag vet någon gång när de strulade med något i stallet och vi nästan alla tre utbrister i kör "tänk om vi kunde ringt pappa" men de var ju lite långt för dem och komma och lösa våra problem. Så det var bara att lösa dem själva...

Så i korthet är det väl därför jag är där nere då och då...
En bit av mig kommer alltid finnas i Holland eftersom min bästa vän är kvar där! Ibland leker jag med tanken att flytta tillbaka, men ärligt talat är jag nog för hemma kär...

Jag är glad att jag får komma dit i alla fall, hälsa på alla underbara människor och insupa lite internationell atmosfär! Det skrämmer mig i alla fall inte med tanke på min egen tävlings karriär... Jag är ju ganska van att prata engelska, visa hästar för "livsfarliga" internationella veterinärer osv... Jag är ju till och med bra på att vara kartläsare, iaf om vi inte ska till Österrike, men det är en annan historia!

Har ni fler frågor? Vill ni höra om någon favorit tävling eller liknande?!?

Bilden är från när vi precis har kommit ner, antagligen innan en "söndags" fest i Asten... Fest på söndag är praktiskt om måndagarna är "day off" som det oftast är eftersom det är tävlingar hela helgerna...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Aha! Då förstår jag! Det är ungefär som för mig med Wales.

/Emelie

2013-02-21 @ 22:26:49
URL: http://exaequestrian.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0