SM-vinnare

Jag frågade ju för ett tag sedan om ni ville att jag skulle "tippa" vinnarna i fjord-SM och de fick positivt gensvar... Så nu ska ja försöka mig på detta, får köra en utvärdering efter helgen och se hur många "rätt" jag hade!

Vi börjar med brukskörningen här tror jag på "Pinge" och "Gusten"... (Per-Inge Andersson och Torps Gusten) Ett rutinerat ekipage som gjort detta så många gånger och är riktigt duktiga på det de gör!

Hoppningen, hoppas och tror jag att Elin Holmgren och Sol Grönkulla tar hem! I så fall får de "sluta" på toppen eftersom detta är Sols sista mästerskaps år och de får dessutom behålla bucklan! Elin är en riktigt duktig ryttare som varit med innan och är fruktansvärt kall, inga nerver här inte (iaf inte som hon visar ;)).
Men de finns två farliga utmanare i Sofia Dahlgren som nog är "trött" på att vara tvåa och Madeleine Malmgren som är "farlig" vilken häst hon än sitter på...

Dressyren får jag ju "villigt" erkänna att det är den gren där JAG har sämst koll på ekipagen... Men jag försöker i alla fall.
Jag tror Catharina Torstensson på Simon tar hem segern här! Det är ett ekipage som ser otroligt "lätt" ut och de har tävlat mycket under våren med höga procent som följd med fina placeringar ute bland de bruna hästarna.

Bruksridningen har jag inte heller jätte koll på Maria Nordkvist är alltid farlig och har super koll på vad hon gör, så jag "tippar" henne som segrare!

Precisions segrare är otroligt svårt för att startfältet är RIKTIGT bra i år!!! Jag tror att det står mellan Elin Andersson, Sara Andersson eller Inger Vendelstrand...
Skulle vara lite kul om dessa tjejers stod på pallen!!!
Kom igen nu brudar visa hur duktiga vi är på att köra häst!
Jag tror ändå att Elin drar de längsta strået, hon känner sin häst otroligt väl och är totalt orädd.

Så till den "roligaste" avdelningen... Allrounden!!! Jag hade så gärna velat vara med och ge dem en riktig match i år igen. Men åren får utvisa vad som händer men jag hoppas inte det var sista gången "Allround-bucklan" bodde hos mig!
Vinnare på söndag förmiddag tror jag är "Team Filippa" snacka om att ha "toppat" med folk som är bra på det de gör, helt rätt enligt mig... Jag hade aldrig klarat av segern förra året utan Jennifer! Men jag tror på detta "Team".
Filippa är en otroligt bra och fin häst, paradgrenen är väl precisionen men hon är "stark" i alla grenar...

Må bästa kvinna, man, tjej, häst, kusk och ryttare vinna!!! Håller tummarna för alla där ute och följer slaviskt resultaten på datorn...
En extra tumme håller jag för Jenny Holmkvist och Satina!!! Det är ett ekipage som verkligen är så väl värda att få till den där fullträffen med allt vad de innebär, sen är det ju extra "cred" till Jenny att hon gör allting själv...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh vad kul att läsa! Jag håller med om hoppningen med ett plus på Chalander, gillar den hästen..;)
Dressyren tror jag Lucidor och Krut utmanar Simon :)

2013-07-11 @ 16:02:21
Postat av: Marion

Jag tror att Ella och Desolett eller Haldol kan bli vassa i dressyren. De har en hel säsong med massa bra resultat och dessutom bra rutin numera.
I hoppningen hoppas jag som du på Elin och Sol.
Brukskörningen kan nog Torps Gusten kamma hem.
Bruksridning kanske Madeleine och Victor, som nog kommer slåss i hoppningen också.
Precision och allround kan jag inte ens gissa.

2013-07-11 @ 16:31:00
URL: http://wivikens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0