Dressyr

Igår red jag ett dressyr pass på banan... Va precis lagom mjukt i snön där och eftermiddags solen värmde så det nästan va så jag fick ta av mig tröjan... Härligt! Nu håller vi tummarna för att snön håller sig borta och våren kommer hit!

Jag har tyckt att han har varit lite långsam i reaktionerna de senaste, blir ju lätt så att man inte är så "jätte" konsekvent om man ridet rakt fram alltid... Så igår la vi fokus på igångsättningar och avbrott. I början va han inte riktigt med men sen "kvicknade" han till och jobbade fint i båda varven.
Tänkte spinna vidare på detta i eftermiddag med lite mer jobb mot ökning och längning.
Börjar ju snart bli dax för årets första tävling... Då måste vi vara i form, bättre flås och bättre reaktion!

Imon ska vi klippa mannen igen nu när tränings intensiteten ökar blir han för svettig i all sin päls...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0