Vatten

Detta vatten har varit ett gissel i år, det är en el-ledning i vattenledningen som ska hålla den "fri" när det fryser men när det blir neråt -10 då fryser vattnet i alla fall... Och jag kan väl säga som så, att i vinter har jag ju burit några hinkar från huset!
Får tänka på armstyrkan och konditionen jag får... Igår bar jag närmare bestämt tio stycken! Men idag har det ju varit lite mildare så idag droppade de i kranen, till slut så rann även vattnet. Så skönt! Nu har jag även fyllt upp tre stora hinkar och en tunna med vatten så nu klarar vi oss en stund!

Men under tiden vattnet "droppade, strilade" ner i alla hinkarna hann jag iaf även med att va lite snäll mot min hyresgäst och mockade hennes box.
Gjorde även lite vår fint i sadelkammaren, plockade i ordning, sopade och fixade!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0