Skåne

Dag 2 och 3 i Skåne var också lika bra som den första, även om "Timmie" inte alltid hade samma åsikter som oss... Har dock insett ännu mer under dessa tre dagar vilken otroligt fin ponny jag har fått äran att prova!

Jag har fått åka med när Axel har kört olika hästar och hela tiden har han förklarat varför han gör si eller så! Väldigt lärorikt och nyttigt och se så mycket körning.
I onsdags var vi i Vinslöv med fyrspannet, det slipades precision och även lite maraton. Jag kan ju säga som så att det är lite kraft när fyra hästar tar i...
Jag hoppas och tror att besöken hos Team Olin kommer bli ganska täta! Man kanske till och med får äran att följa med på någon tävling med spannet!
Är i vilket fall som helst oerhört glad och tacksam för all hjälp jag fått och allt jag fått lära mig.

"Timmie" har vi mest kört ut med, då det framför allt handlar om att hitta framåtbjudningen och rätta tempot i honom!
Vi avslutade sista passet på banan i onsdags och då fick jag lite hjälp med volterna och hur jag ska tänka nu i början för att han framförallt ska ställa rätt, hålla sig rak i kroppen och inte vingla.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0