Fredriksbergs Aragon

I lördags var vi alltså och provade en ny häst! 
Styrde kosan mot Linköping och Bergs slussar, stallet låg precis vid slussarna och det är inte ofta (läs aldrig) man provar häst och samtidigt utforskar ett av Sveriges mest besökta turist mål!

Så vi gav oss av på en tur längs med kanalbanken, vidare ut längs med en trafikerad väg för att avsluta med lite körning på en stor grus plan!

Och här provade vi alltså Aragon, sju årig valack, mycket körd och riden men inte så mycket "dressyr" trimmad, men han har fina gångarter som jag är övertygad om att de går att utveckla ännu mer! 
Sen vill kanske jag ha en häst som svarar snabbare på det jag ber om men det är ju också en så kallad "samarbets" fråga! Han ska lära sig vad jag vill och när jag vill de osv. 
Jag har honom på prov under november månad sen ska vi bestämma hur det fortsatta samarbetet ska se ut! Otroligt kul och spännande i alla fall att folk vill ge mig möjligheten att köra deras hästar. 


Så nu får ni följa ännu en häst här ett tag och för er som är intresserade av stammar är han e: Fredriksbergs Kavat u: Frdriksbergs Kame... Fin prestations stam har jag förstått!

Sen har jag ett annat spännande uppdrag att berätta om ;0) men det tar vi i ett annat inlägg! 

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0