Klippt

Nu har de börjat "ramla" in lite "klipp" hästar, jätte kul... 
Får erkänna att jag till skillnad mot många andra, faktiskt tycker att de är riktigt kul att klippa... 
Visst blir man hårig och det sticks en hel massa... Men hästarna blir ju så fina!!! :) de roligaste är ju när man helklipper, helt plötsligt "trollar" du fram nya linjer på hästen, de blir mer ädla och ser oftast mycket bättre ut ;)




Har bara klippt en helt i år de andra har fått någon form av "frisyr". 
Så behöver ni få era hästar klippta är det bara o höra av er... Sedan min tid i Skåne och Holland har jag även stor erfarenhet av rädda eller bråkiga hästar! 
Det mesta brukar gå att klippa med lite mer list och tanke än hästen besitter!

Förresten har jag fått ett nytt jobb också, helt otroligt kul och spännande!!! Samma "jobb" fast på nytt ställe.

Klurar fortfarande på inlägget med övningar för körningen... Jag vet ju hur jag gör och kör dem men man ska få ner det på pränt också inte alls samma sak... 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0