Storm

Vindarna viner utanför hus knutarna! Jag har kurat ihop mig under filten och tänt massa ljus... Bunkrat upp med vatten både inne och i stallet, så här i Salvaryd ska vi klara oss ett tag till i alla fall!

Jag va nyss nere hos hästarna, de va  så blöta så de fick komma in redan vid tre tiden... Annars har jag de gärna ute till fem, sex i alla fall, de fick en extra Hö tuss och jag kollade så fönstrena va ordentligt stängda! 
Det var tre lugna pållar som glatt tuggade i sig sitt hö, måste säga att även att jag har en hingst och två ston är de aldrig något liv i stallet, var och en har sin plats vi har våra rutiner och jag tror de känner sig trygga i detta då blir de inget liv... 

Nu håller vi tummarna att strömmen stannar och att inga träd går ner över eltrådar eller några byggnader så ska vi nog överleva detta också... :)

Stormiga kramar från 
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0