Beslut

Dessa beslut gällande hästar kan ibland driva mig till vansinne och ge mig början på gråa hår... 
Jag har velat, ältat och ändrat mig 1000 gånger angående om vi (jag, Jossan och Tim) skulle tävla i Åstorp eller inte! 

Nu har jag till 99% bestämt mig för att vi sparar på körtävlingarna till nästa år! Har även angående detta hört ung 100 olika åsikter... Visst jag får börja om i LB och visst hade de varit skönt att "veta" vad jag ska träna på i höst och han behöver rutin på att komma ut, vara borta osv! Jag vet de...

Men och andra sidan kommer allt detta gå galant med rutin så då ger vi honom de först, de är ibland lätt att glömma att han bara är körd sen i februari! 
Han uppför sig ibland lite väl spralligt i vagnen och de är främst dessa "tonårs" fasoner vi måste få bort, när de är borta kommer de inte vara några som helst problem att starta denna häst i någonting! 
De kanske inte är några problem nu heller men bättre att ge honom de bästa förutsättningar man kan!

Så rutin att vara borta tänkte jag lägga på Elsa, blir både hopp och dressyr tävlingar under hösten! Vi ska åka till Axel i okt tänkte då försöka komma iväg på våran första maraton träning... I nov blir de träning inne för en holländsk tränare! Så nog ska vi göra allt för att nästa säsong ska bli super... 
Men nu backar vi ett steg istället för att ta ett stort framåt och trilla bak en himla massa steg igen... 

Om jag gör rätt återstår att se ;) eller nä de får vi ju aldrig veta! Man kan bara hoppas att slutresultatet blir de man vill... 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Penna

Du gör helt rätt. Lita på magkänslan. Känns han inte redo så är han inte redo. Tävling ska vara på hästens villkor och efter hästens förutsättningar. Inte för att passa i något kvalsystem. Applåd till dig för att du lyssnar på hästen.

Svar: Tack... Visst ska de vara på höstens villkor när man tävlar, de är tävlings människan i mig som "ibland" tycker vi borde tävla... Den finns där på gott och ont!!! Utan den hade jag nog inte varit så drivande som jag är ;)
Mickan

2013-09-20 @ 05:19:38
URL: http://www.pernillhaengstrom.se
Postat av: Efwa

Det kan aldrig vara fel att ta det för lugnt, även om man kanske inte hinner klart så att säga.

Men att gå för snabbt fram kan faktiskt förstöra allt om man inte är försiktig.

Jag tror du tagit helt rätt beslut....dessutom är det ditt beslut, ingen annans.

Svar: Sant... :))
Visst är beslutet mitt och jag är oerhört glad och tacksam att Tim har en så fantastisk ägare som lyssnar och tror på mig och mina beslut!!! <3
Mickan

2013-09-20 @ 08:28:55
URL: http://www.venar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0