Precisions passen

Tänkte att ni skulle få en liten "genomgång" på vad vi gjorde på eftermiddags passen också! 

Lördagen kändes mer eller mindre omöjlig, de va koner överallt plus att de va första gången Aragon gick koner!
Om det är någon som är intresserad så kan ja rita upp övningarna vi körde.
Vi började med att köra enkla konpar med mjuka vägar!
Skillnaden mot dressyren är att nu måste jag lägga upp tempot lite till, så det är något vi måste jobba vidare med!
Jag tycker han löste uppgifterna bra även om "vågen" med fyra 90 graders vinklar va lite väl svår... I alla fall om du frågar Aragon!!! 

På söndagen, helgens sista pass var det en helt annan häst! Dels var han balanserad och rak sedan "dröm" dressyrpasset på fm!
Sedan hade han ett helt annat driv han gick fram av sig själv och vi la även in en del galopp! 
Höger är jätte fin, vänster behöver mer jobb för den är svår!

"Stjärnan" hette denna dagens övning! Helt klart en övning som jag ska använda mig av i fortsättningen, man kunde köra på så många olika vis!
Man hade fem konpar som stod i en "stjärna" sen kunde du köra dem i olika varianter bara inifrån, bara utifrån osv.

I söndags va de väldigt lätt och kul att köra precision! Tror och hoppas att det kommer bli en riktigt bra tävlings säsong för oss!
3-5 april hoppas vi på att kunna träna i Vaggeryd och då kommer de även bli maratonträning :))

Kram
Mikaela<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0