Iskallt

Så är den då här, vintern... Frågan är hur länge den tänker stanna?!? Detta underlaget som vi har nu är värdelöst! Hårt och lite lite snö, tur Aragon ska vila en vecka!

Idag körde vi till sjön och vände, han har ju bara skrittat nu i helgen så det var en laddad häst som njöt i fulla drag av att vara ute! 
Själv hade jag kläder så jag såg ut som en Michelin gubbe... Men vad gör de när hästen är pigg och fin, det väger ju över det mesta!!!

Så som det kaos "Fröken Wella" skapat i stallet... Någon (läs jag) hade glömt att sätta för kedjan igår kväll! 
Så när ja kommer ner till stallet idag på morgonen va allt en ända röra, täcken, grimmor, borstar, pennor, rosetter, pallen och en hink låg på golvet! Tror inte de fanns en ända sak hon inte pillat på... Lilla bus hästen!!! Så började morgonen med att "städa" stallet!!! 

Emelie kom hit med Jack också så vi hade även ute honom i kylan! Kul med sällskap och diskussionerna som det ger!!! 
Avslutade sedan dagen med att släppa hästarna i "snö" hagen... Brukar försöka hålla en av hagarna som de kan gå i när de är fruset är så rädd att de ska vricka sig när de går i den upptrampade leran!

Detta var i alla fall mycket uppskattat, fullt rejs i säkert 20-30 min!!! 
Underbart när de visar livsglädje...
"Ponnyligan" håller span...

Kram 
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Penna

Nästa vecka kommer värmen igen så håll ut! :)

2014-01-13 @ 22:04:26
URL: http://www.pernillhaengstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0