Sommarlov

Hemma efter ännu en fantastisk tävling, som dessutom slutade med total vinst! Något jag inte hade förväntat mig!!! :)) 

Vi åkte ner redan i onsdags, tränade för Axel på kvällen och joggade sedan lite lätt på torsdagen. 
Fredag och dax för dressyr, känslan på framkörningen va stundtals riktigt bra stundtals sämre! 
Väl inne på banan va han fin men jag va så himla osäker på programmet... Så min körning blev där efter! Dvs alldeles för försiktig!!! Har haft jätte svårt att lära mig detta programmet, tycker det har varit ologiskt osv! Men men, fick några 8:or och väldigt fina kommentarer på Aragon! Ja vet ju hur mycket de finns i honom... Så det är bara och träna vidare!

Lördagens maraton är de jag är mest nöjd med, det var ett helt annat klipp i honom än i Göteborg! Nu sög han framåt själv och var pigg och vaken, om det beror på att vi bytt bett eller mer "rutin" vet jag inte... :) men bettet kändes super och vi kommer köra mer på de hemma framöver oxå! Jag rev en boll i hinder två, kom för nära det högra D:et men det är sånt som händer och i de stora hela påverkade det ingenting! 

Inför precisionen låg jag i ledning totalt... Om alla va felfria hade jag "råd"att riva en boll och ändå behålla ledningen! Nu va inte de före mig nollor, vilket va tur för mig för jag hade två bollar ner och lite tidsfel! 
Med en trött, vinglig och väldigt lydig häst blev de "för bra" med dressyr bettet... Så nästa tävling blir det bett byte även här! 
Ibland glömmer man att de är hans andra tävling och hur orutinerad han egentligen är... Men vi lär oss hela tiden mer och så länge man känner att man kan göra saker så mycket bättre finns de ju hopp för framtiden!!! ;)

På onsdag ska Aragon få sin sista vaccination så nu ska han få fem vilodagar innan det blir skritt och sen jogg i skogen under denna och nästa vecka! Tror hans huvud kan behöva en paus och även kroppen! Så nu blir det ett litet "mini" sommarlov kan man säga... Innan vi eventuellt tar nya tag mot flyinge och i så fall en start i MSV! :)) även jag får lite sommarlov då hästarna får vara ute på nätterna nu... Wella och Fortuna åker till sommarbetet på fredag så nu väntar några lata månader för dem sen blir de full fokus i höst igen... 
Avslutar med en bild från prisutdelningen!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Penna

Stort grattis! Superfin ponny och så roligt att se er live!! Ses i Flyinge! ;)

Svar: Tusen tack! Ja han är fin guld ponnyn "min"... Ja flyinge återstår ju att se :p
Mickan

2014-06-03 @ 16:27:35
URL: http://www.pernillhaengstrom.se
Postat av: mormor Hellsing

Så roligt att se att ännu en häst hamnat i rätta händer! Grattis och lycka till i fortsättningen!

Svar: Tack snälla ni!!! :))
Mickan

2014-06-15 @ 11:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0