På väg hem

Lyxigt som jag har de så sitter jag jämte på väg hem från tävling i Göteborg! Tusen tack till chaffören och groomen, denna helgen hade inte blivit alls lika bra utan den hjälpen!!! 

Aragons och min debut på tävling... Som jag har längtat, oroat mig, varit glad och ledsen inför detta känns det fantastiskt att genomfört vår första tävling på ett bra sätt!

Vi åkte ner i fredags, Aragon var tyvärr mycket orolig upp till Jönköping sen var de lugnt i släpet! 
När vi och Aragon hade acklimatiserat oss lite så blev det en sväng på dressyr banan, han skötte sig super trots stigande och landande plan... Tävlings platsen ligger mycket nära Säve flygplats!


På lördagen var det dressyr och precision... Mitt mål var att köra under 60 straff och att vara nolla! 
Vi fixade båda målen med råge, 51 stp i dressyren och här vet att jag måste förbättra ryggningar och hörnpasseringar! 
Presicions banan var snällt bygd och jag fick till ett bra flyt, nolla med en bra tid! Som skulle visa sig räcka ända till vinst... 
Så med dessa resultat låg jag i ledning inför söndagens maraton!!! Något jag också va realistisk nog att förstå att jag skulle förlora! 

Lugnt och försiktigt va planen. I maratonet! För att ge honom en positiv upplevelse... Sträckorna va inga som helst problem, vi la in mycket skritt och hade ändå bra med tid, grabben kommer långt med sina steg!!!
Planen vi hade höll vi i alla hinder, i ettan va han inte med alls... Han fattade nog inte varför vi helt plötsligt skulle in där när vi nyss varit ute på skogspromenad! I tvåan fick vi ett stopp... Trean flöt fantastiskt bra och fyran va också helt ok! 

Detta gav oss en fjärdeplats i maraton och en tredjeplats totalt! Jag är verkligen jätte nöjd över både prestationer och resultat... 
Fast skönaste känslan är nog ändå att jag vet att det finns så otroligt mycket mer att hämta i denna fantastiska ponny! Så nu ska vi åka hem och smälta detta, analysera och träna ännu mer...

Åsbo here we come! :))

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0