Ett helt år har gått!!!

Den 2 november förra året va jag och provade Aragon... En då väldigt grön ponny som mest va körd och riden rakt fram!!! 
Jag är så otroligt glad att jag fick förmånen att komma och prova denna underbara häst... 
Tänkte på det igår när vi va ute och körde! Att vet Aragon bara att han kan lita på den som kör/rider då går allt hur bra som helst... Hans stora skräck är ju traktorer och lastbilar men även de börjar fungera nu! 
Han är otroligt känslig och märker direkt om man inte är fokuserad på honom eller de man håller på med... Jag har också funderat, ältat och vänt på vårt "problem" i dressyren och jag tror att problemet ligger just där!!! 
Att mitt fokus har inte legat på att köra honom utan på att han ska gå så bra som han kan, ja måste sätta alla övningar så vi får till det där fina protokollet osv! Istället för att bara koncentrera mig på det här och nu... Förutom detta har vi nog egentligen inte haft några problem än så länge...
Han är alltid glad och arbetsvillig, kommer alltid i hagen osv... En dröm-ponny helt enkelt, vi brukar skoja om det här hemma! 
Att han ser ut sommen sån där Barbie häst man alltid önskade sig när man var liten! 
Även om han just när är långt ifrån Barbie stylen med lera i hela pälsen... Rulla sig är nämligen hans favorit syssla, om man inte känner Aragon kunde man nog ofta luras till att han har kolik! 
Han kan utan problem rulla sig en så där 5-6 gånger på rad på olika ställen, alltför att bättra på sitt lerbad! Han kanske någon gång har hört att lera är bra för huden...

Så när jag nu blickar tillbaka på ett år tillsammans måste jag ju börja med första tanken, hoppas det blir många många fler!!!
Jag trodde aldrig att vi skulle kunna prestera så mycket som vi gjort på tävlingsbanorna ihop... Redan! Det är ändå även detta hans första säsong! Och jag ser med spänning fram emot nästa, då ska det förhoppningsvis bli lite mer uppsuttna tävlingar också!
Målet nästa år är att bli starka i MSV att vi ska få bättre flyt i både dressyren och maratonet! I precisonen kan jag bara hoppas att det fortsätter i samma stil!
Att få avsluta med ett DM guld krönte bara våran säsong lite extra...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0