Söndag

Helgens sista gren... Precisions körning! Jag var tvungen att vara nolla för att behålla min tredje plats i totalen... Eftersom Ellinor och Vessmer som jagade oss på fjärdeplatsen satte en säker nolla! 

På de två senaste tävlingarna har jag haft lite problem med just denna gren! Så nu var planen, lugnt och stadigt inte "grejja" för mycket!
Framkörningen stog mer eller mindre under vatten så det blev bara några svängar bland konerna för att han inte skulle behöva dra så tungt! Men han kändes fin och lydig...

Väl inne på banan tyckte han domarnas hästtransport va förfärligt läskig därför fick jag ha lite extra tryck genom start... Något som han tog så bra så han fick fortsätta galoppera!
Denna rundan var verkligen perfekt, så som man vill köra med ett mjukt och fint stöd och en häst som går fram av sig själv!!! Kommer leva på denna känslan länge... 
Även Sonny tyckte att de kändes bra från passagerar plats!!! Och nollan satt där, så tredje platsen var säkrad!!! Anade nog även att det skulle bli pris i denna delgren! Och de blev de, räckte ända fram till en andra plats!!! 
Så jag "uppfyllde" ju mitt mål om en totalplacering... Dessutom med placeringar i alla delmomenten!!! Kunde knappt varit bättre, före mig i resultat listan var ju dessutom Tomas med stor häst och Gunlög med sitt par, så vi var ju bästa ponny ekipage. 

Nu blir de några lugna dagar för Aragon! Kommer ett inlägg med en summering av helgen och lite annat smått och gott framåt kvällen... 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0