Hoppträning

I lördags var det "premiär" för Emilia och Aragon på "riktigt" hoppträning... Innan har det ju bara varit jag som har hjälpt dem! 
Träningen var i Hylletofta mellan Sävsjö och Vrigstad för Svante Johansson, jag hade ingen tidigare erfarenhet av honom som tränare, annars har jag ganska bra koll på tränarna i hoppning också eftersom jag varit med Erika och Kim så mycket! Upplevelsen var dock väldigt positiv, han gav alla ekipagen lika mycket tid och förklarade väldigt bra! Så det blir nog träning fler gånger för honom om det passar i vårt schema! 

Träningen höll på i en och en halv timme, både jag och Emilia trodde Aragon skulle bli trött men det märktes inte mycket på honom ändå blev det många språng och mycket galopp!
De hoppade vatten matta, solfjäder och trippelbarr, vi har inte hoppat något av detta innan men det fixade han jätte bra, han kan bli lite spänd i sprången ibland men det är nog en rutin sak att han ska släppa tankarna på hindret och bara fokusera på sin egen hoppning!

De fick som hemläxa att jobba genom hans vänster sida mer, vi vet ju sedan innan att han är svårare i vänster varv och nu blev det tydligt när Emilia ville sväng till höger då skjuter han gärna ut bogen och springer åt vänster istället! Vi märkte också att om hon verkligen håller ihop sina hjälper går det mycket bättre hon får inte bli yvig... Så nu har vi lite att träna vidare på!

På söndag är det dax för pay and Jump igen, de ska hoppa två rundor i 80cm! Fortuna ska denna gången få hoppa 50cm... Wella ska Equiteraputen gå igenom idag, vill kolla henne då jag tycker hon reagerar när man tar henne på korset sen hennes fall... Så tar vi ett beslut sen vad hon ska göra och inte! 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0