Njuta av tystnaden...

Jag måste ju säga att jag älskar tystnaden... En av de bästa sakerna med att bo på landet är just det, att det är så tyst... Jag kan stanna upp ute och bara stå där, just för att det är så tyst!

Men idag uppskattade jag och Felicia INTE tystnaden!!! När vi skulle ut en sväng med Wella och Fortuna så mötte vi Emilia och Aragon som varit ute och galopperat, de hade mött sex vildsvin!!! 

Sen kan man ju säga som så... Att vi pratade om allt möjligt, visslade osv för att slippa möta ett gäng vi också! Wella börjar bli så fin för Felicia nu, riktigt kul att se... 
Så idag tog vi även beslutet att Felicia ska rida henne på pay and riden den 20 februari! Bra att rida en dressyr också med tanke på årets mål! Efter den blir det sex veckors vila... Fortuna får börja sin vila en vecka tidigare den 15e februari efter att hon gått pay and jumpen! 
Jag tycker absolut att mina unghästar kommit så långt som de behöver så nu får de vila! Jag tror det är otroligt viktigt och nyttigt att verkligen ge hästarna (särskilt de unga)  pauser för att vila kropp och knopp. 

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0