Nykomling

Jag har ju inte berätta om stallets nykomling... Rubins Diego! Fjord hingst på fyra år! Han kom förra söndagen, så vi har haft honom här lite drygt en vecka...

Diego spanar in sina nya stall kompisar... :) 

Hab ska matchas mot bruksprovet i september! 
Tanken är att han ska köras in nu, köras en del, åka hem och betäcka för att sedan komma tillbaka någon månad innan det är dags för bruksprovet! Jag tror att detta upplägget kommer bli  bra för honom! 

Han är en energisk hingst som gillar att jobba... Även om han i början av veckan hade lite väl mycket fokus på sina nya stall kompisar när vi var ute ;0) detta har han dock släppt nu och är mera med oss! 
Detta är något jag tror man får räkna med när man jobbar med en ung och orutinerad individ! Första gången han är hemifrån och han vet ibte riktigt vad som förväntas av honom! 

I lördags drog han däcket för första gången, helt cool och jätte snäll, men han är ju tömkörd och har släpat en del hemma så jag hade inte väntat mig mycket annat. Så nu ska vi bara jobba vidare enligt den planen vi brukar ha med hästarna!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Christina

Ska bli så spännande att se honom framför vagn :)!

2015-02-03 @ 12:46:53
URL: http://stuterirubin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0