Hemma igen

Nu är vi hemma igen, tävlings helgen gick som vanligt otroligt fort! Man tycker att tre dagar är lång tid men på en tävling bara svischar de till!
Ja tänkte kortfattat berätta om varje gren och häst, så har ni lite koll på hur de kändes!

Fortuna va först ut i fredags och hon gjorde en helt ok dressyr, visst finns det mycket att förbättra men det är så otroligt lätt att glömma att hon bara är fyra år... Hon ryggar hon gör sina halter men allt e fortfarande lite vingligt och hon tappar ibland formen lite! Så efter dressyren va ja nöjd, döm om min förvåning när de ropar ut resultaten i högtalarn, 85 straff!?! 
Hade jag och domaren ens sett/kört samma start... Jösses, va tankarna malde, så höga straff har jag ALDRIG kört på!!! Men de va visst en felräkning... På ganska många straff ;o) 67,5 va resultatet! Och de stämde bättre med min känsla, tur! Vi slutade på en 6e plats av elva starter med Fortuna!
Aragon kändes också fin, trots eller kanske pga att jag körde på vanligt träns bett!!! En sen halt och en dåligt körd avvikelse var väl de jag kände direkt när ja kom ut att det va mindre bra. Men han var med mig hela vägen och detta programmet va väldigt roligt att köra, då både han och jag fick vara mer alerta! Resultatet blev 56 straff och en andra plats! Tyvärr bara en sexa på presentationen, så till nästa start får vi plocka fram hatt och finare kläder, där kan vi ju inte ge bort poäng!!!

Maraton dags... Med två hästar och två olika klasser är det alltid lite extra nervöst! Då man kör olika vägar med båda hästarna i hindrena. Fortuna först ut, går som tåget, hon är riktigt häftig att köra i hinder och är hela tiden med och bjuder framåt. Sträckorna va inga problem och hon kopplade av fint i pausen.
Ibland va hon lite sen på mina tömtag men i det stora hela gör hon det fantastiskt! Faktiskt så bra att det räckte ända till en tredje plats, första rosetten på en körtävling!
Aragon har som vanligt inga problem med sträckorna och äntligen fick vi fram de vi ville i hindrena, han tog tag själv och bjöd jätte fint, tyvärr körde jag dåligt mot sista hindrets sista port, kostade nog minst 15 sek och gjorde så vi hamnade på en fjärde plats istället för en andra. Snacka om att ja va besviken... Kusk fel är väl iofs bättre än häst fel, felet var ju bara mitt!!!


Presicion... Och jag förväntade mig en väldigt trött Fortuna... Men inte!!! Hon taggade igång så fint, nolla och en riktigt bra tid också, med lite mer träning kommer min femåring vara livsfarlig nästa år!!! Det blev en fjärdeplats i precisionen och en sjätte plats totalt!

Med Aragon låg vi trea totalt, om ja va nolla hade jag chans på total placering... Tvåa! Men tyvärr föll en boll och vi halkade istället ner till en fjärdeplats, men det är väl så för varje gång man är nolla kommer den där rivningen närmre! Och nollorna har ju annars duggat tätt för vår del. Jag är riktigt nöjd med Aragon och de han presterar under helgen... Tyvärr kändes de som vi hade lite stolpe ut med honom... Får hoppas på stolpe in nästa tävling!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0