Flyinge

Så va årets första meeting över, man ser fram emot tävlingarna jätte mycket men sen är de så snabbt över! Tyvärr...

Vi åkte ner till Skåne i fredags kväll, det blev ganska sent, men som vanligt va mottagandet på hotell Grönkulla fantastiskt! Tänk va lyckligt lottad jag är som lärt känna så många fantastiska människor genom hästarna! 
Lördagen började jag med att gå precisonen, kändes som en bra bana med fint flyt i, skönt när det var första gången med giggen! Sen åkte jagmed Anette som gjorde en fin debut med egen uppfödda Selene!
12:17 var det dax för oss att köra dressyr, han kändes väldigt fin att köra fram lite ojämn i sidorna om man ska klaga på något! Väl inne på banan skötte han sig jätte fint förutom att han tyckte att domar kuren va läskig så de blev lite onödigt låga poäng i början då hästen va felställd hela tiden... Poängen va väl annars inget jag hoppade jämfota över 60stp är väl inte riktigt mitt mål! Men det är bara att bita ihop och kämpa vidare! Nästa tävling blir MSV och jag tror egentligen att de programmet passar honom bättre! 

Sen var det dax för precisonen efter lite påklädning med skydd och ändring av tömmen i bettet! 
Och som han gör det, nu körde vi inte så fort och långa vägar men det var som att köra radiobil! Jag behövde bara styra lite så följde han jätte fint och de kändes väldigt bra med giggen också, skönt nu har vi gjort den den debuten också! 

Jag tror Aragon uppskattade hagen på Grönkulla väldigt mycket i lördags, de va väldigt varmt och tanken på tältstall kändes inte lockande! 
De gick ingen nöd på oss heller, middag på flyinge lite slappande och svenska jordgubbar! Sen va de dax att traska hinder! Tycker vi fick till bra vägar med fint flyt så de bådade gott för söndagens övningar! 

Sträckorna va som vanligt inga problem och vi kunde skritta en hel del... Vatten hindret va första hindret denna gången! Förra året va han lite tveksam på att gå i där, den tvekan va som bortblåst i år... Han gjorde de riktigt bra och lyssnade fint! 
Även hinder nummer två flöt på bra! Tredje hindret va flyinge hindret och de är trångt och svårt att köra tycker jag... Fjärde hindret va finska hindret och detta är nog de bästa hindret jag kört med Aragon han va super fin, snurrade runt i galopp och tog i av sig själv! Härligt när man känner att poletten håller på att trilla ner... Sista hindret va egentligen bra, men kusken körde lite vilse till B så vi tillbringade onödigt mycket tid i hindret! Synd när vi låg så bra till inför den totala tredje platsen! Men jag är ändå otroligt nöjd över vårt maraton, vi börjar hitta ett flyt och jag börjar få in hur jag ska köra! 

Resultat mässigt kom jag inte riktigt upp där jag hade hoppats men jag va ändå så nära man kunde bli, målet va topp tre! 
I dressyren blev de en fjärde plats, trea i precison, femma i maraton och fyra totalt! Nu laddar vi för årets grymmaste tränings helg och sedan MSV i Eskilstuna i juli! 

Kram 
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0