Vartofta

Så har vi klarat av årets första körtävling... En endagars i Vartofta! Vi åkte upp i fredags em och övernattade hos fam Lövgren, lika lyxigt som sist med trevligt umgänge och fantastiskt god mat.

Lördags morgonen bjöd på regn och iskalla vindar... Seriöst så trodde jag aldrig mer att jag skulle tina upp igen men när vi anlände till tävlings platsen va de i alla fall uppehåll. 
Jag startade dressyren 11.36 så vi fixade och pysslade med vagnarna på morgonen, va ju premiär med giggen i dressyren, kul! 

På framkörningen kändes han fin och med mig så det var bara att koppla på leendet och köra när vi väl kom in på banan! 
Det var ett helt annat tryck i honom nu än det varit innan, detta resulterade i att det blev galopp på en av diagonalerna där domaren helst skulle sett lite mellantrav. Förutom detta och att han inte stod helt still i halten är jag jätte nöjd med honom, 50 straff poäng och personbästa ger helt klart mersmak inför säsongen. Vi fick en trea när han galopperade och en femma på halt/ryggning så med tanke på det är straffen ännu bättre... Nu är det bara att slipa detaljer ännu mer till flyinge i juni så hoppas vi kunna sänka straffen lite till.

Maraton start vid kvart i fem... Så via hann med att både vara sociala och gå hinder under tiden. Dressyr poängen räckte till en tredje plats.
Första hindret var en precisions bana med tio portar, inga bollar ner! I hinder två och tre va han inte riktigt med mig, styrningen funkade fin fint och vi hade bra flyt i hinderna men han drog inte upp tempot av sig själv. Till sista hindret hade han dock taggat til och bjöd fint, så då var även tempot som jag ville ha de!
För Aragons del passar nog maraton med sträckor bättre så han förstår vad det är frågan om och vad som krävs av honom. Våra tider räckte till en femteplats av 15 kuskar! Vilket jag är mycket nöjd med, kändes bra att vi fick till alla hindrena med flyt i!
Det var många kuskar efter oss så Aragon fick beta medans vi tittade på maraton, tror alla parter va ganska nöjda över de arrangemanget. Det tog lång tid innan vi fick veta det totala resultatet... Men även det räckte till en tredje plats och ännu en gul rosett! 

Bilden är från träning... Då jag tyvärr inte har några bilder från tävlingen...

Vi va hemma och urlastade vid halv tolv, väldigt trötta! Men vi va i alla fall nöjda över både våran och hästens prestation då är det alltid lättare att både resa och packa ur!
Nästa tävling blir i flyinge i juni närmare bestämt den 13-14! Och vi längtar redan.

Kram
Mikaela <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0